Hatékonyságnövelő programunk civil szervezetek → és szakmai önkéntesek → részére

Van a következő 3 hónapban 15 órányi időd, hogy egyszerű, a mindennapi munkádban alkalmazott hatékonyságnövelő módszerek bevezetését segítsd civil szervezeteknél?

Támogass jó ügyeket
szakmai tudásoddal és tapasztalatoddal!

Csatlakozz szakmai önkéntes programunkhoz!

Szívesen támogatnál társadalmi és környezetvédelmi szempontból jó ügyeket, de nincs rá túl sok időd és nem szívesen változtatnád meg ezért drasztikusan a mindennapjaidat?

Tudtad, hogy a mindennapi munkában szerzett tapasztalatod felbecsülhetetlen kincs? E tudás megosztásával a szakmai önkéntes programon belül akár meg is ötszörözheted az elérhető társadalmi hatást egy kerítésfestéshez képest?

Társadalmi és környezetvédelmi szempontból jó ügyeket szolgálhatsz azáltal, hogy 2-3 hónapos időszak alatt 15 órányi idődben egyszerű, a mindennapi munkádban alkalmazott, a civil szektorban még nem elterjedt, ám a civil szervezetek hatékonyságát növelő módszerek bevezetését segíted. Te választhatsz egy vagy több témát, amihez felkészítést és folyamatos támogatást kapsz.

A 2025. tavaszi programunk hatékonyságnövelő témái

PÉNZÜGYI HELYZET ELŐREJELZÉSE (LIKVIDITÁSTERVEZÉS)

Hogyan legyünk naprakészek és lássuk előre a szervezet pénzügyi helyzetét

DOKUMENTUM-MENEDZSMENT (GOOGLE DRIVE)

Hogyan tegyük elérhetővé és gyorsan megtalálhatóvá a digitális anyagainkat

HATÉKONY MUNKAIDŐ-TERVEZÉS (KAPACITÁSTERVEZÉS)

Hogyan osszuk be jól az időnket egyéni és szervezeti szinten

A program felépítése

  • Január 31. INFO alkalom: rövid programismertető után a korábbi évek önkénteseivel együtt válaszolunk kérdéseidre.
  • Február 9-ig ELŐREGISZTRÁCIÓ az online felkészítő alkalmakra: Elég az online felkészítő alkalmak után végleges döntést hoznod, hogy mely témá(k)ban segítenél egy civil szervezetet.
  • Február 10., 13., 18. kétórás ONLINE ALKALMAK témánként – átadjuk a szükséges módszertani tudást, átbeszéljük a jó gyakorlatokat, felkészítünk az együttműködésre a civil szervezettel.
  • Február 24-ig JELENTKEZÉS VÉGLEGESÍTÉSE a mindennapi munkádban alkalmazott, de a civil szervezetek által nem ismert hatékonyságnövelő témá(k)ra.
  • Március-május időszak: kb. 15 órányi online vagy személyes KONZULTÁCIÓ egy civil szervezettel a nektek megfelelő időpontokban + folyamatos háttértámogatást adunk.
  • Június 18. záró rendezvény: közös ÜNNEPLÉS.

JELENTKEZZ PÉNZÜGYI HELYZET ELŐREJELZÉSE (likviditástervezés) TÉMÁRA!

Cél, hogy a civil szervezetek rendszeresen és hatékony meg tudják tervezni, így előre lássák a likviditási helyzetüket. Ezáltal hamarabb felismerhető a közelgő pénzügyi probléma, nagyobb a mozgástér, könnyebb megoldásokat keresni. Kisebb, kevésbé komplex civil szervezetek esetén a likviditástervezés módszertana egyszerű, a tudás könnyen átadható.

Önkéntes részéről szükséges tudás, tapasztalat:

  • Alapszintű pénzügyi affinitás, érdeklődés (bevételek, kiadások strukturált átgondolása).
  • Excel és/vagy GoogleSheet felhasználói szintű ismerete (SZUM függvény, formázás, cellahivatkozások).
  • Pénzügyi, gazdasági területen szerzett tapasztalat előny, de nem szükséges! Az ilyen tapasztalattal rendelkező önkénteseknek viszont lehetőséget biztosítunk nagyobb, komplexebb szervezetek mentorálására.


Szakmai önkéntesként vállaljátok
:

  • 2 órás felkészítő alkalom, ahol a szükséges módszertani tudást, illetve az Excel alapú likviditási sablon használatát megismeritek,
  • néhány személyes vagy online konzultáció során segítetek a képzésen bemutatott folyamatokat és a sablont a szervezetre szabni és értelmezni, következtetéseket levonni,
  • ösztönzitek a rendszeres használatot, hogy az adatfeltöltés, adatfrissítés és a következtetések levonása megtörténjen.

JELENTKEZZ DOKUMENTUM-MENEDZSMENT (Google Drive) TÉMÁRA!

Cél, hogy a civil szervezetek közös szervezeti Google Drive-on, jól felépített mappa struktúrában és jogosultsági rendszerben, könnyen visszakereshető, bárhonnan elérhető fájlokkal dolgozzanak, tudják nyomon követni a verziók közötti változásokat. Sok civil szervezet közös meghajtó nélkül, saját gépeken tárolva, e-mailekben küldözgetve kezelik a fájlokat, így ez a tudás valós segítséget jelent.

Önkéntes részéről szükséges tudás, tapasztalat:

  • GoogleDrive és/vagy OneDrive/Sharepoint mindennapi, felhasználói szintű használata.
  • Rendezett, átgondolt dokumentumkezelés a saját munkájában.
  • Magasabb szintű informatikai tapasztalat, érdeklődés előny, de nem szükséges! Az ilyen tapasztalattal rendelkező önkénteseknek viszont lehetőséget biztosítunk komplexebb szervezetek mentorálására.


Szakmai önkéntesként vállaljátok
:

  • 2 órás felkészítő alkalom, ahol megmutatjuk a GoogleDrive bevezetését, legfontosabb funkciókat, tipikus hibákat és jó gyakorlatokat, illetve a hatékony dokumentummenedzsment alapelveit és gyakorlati megvalósítását,
  • néhány személyes vagy online konzultáció során segítitek a GoogleDrive bevezetését és használatát, közösen átgondoljátok a szervezet dokumentációs folyamatait, kialakítotok egy könnyen átlátható mappastruktúrát, és jogosultsági rendszert,
  • ösztönzitek a rendszeres használatot, segítitek a szervezet átállását az új rendszerre.

JELENTKEZZ HATÉKONY MUNKAIDŐ-TERVEZÉS (kapacitástervezés) TÉMÁRA!

Cél, hogy a civil szervezetek hatékonyan meg tudják tervezni egyéni és szervezeti szinten, és így előre lássák a kapacitásaikat. Ezáltal a túlterheltség csökkenthető, a munkamegosztás optimalizálható, a szervezeti működés tervezhetőbb, hatékonyabb és fenntarthatóbb lesz.

Önkéntes részéről szükséges tudás, tapasztalat:

  • Saját munkaidejét vagy szabadidejét hatékonyan meg tudja tervezni és be tudja osztani, ehhez tudatosan valamilyen offline vagy online eszközt használ (pl. Excel tábla, elektronikus naptár, feladatmenedzsment applikáció).
  • Excel és/vagy Google sheet alap felhasználó szintű ismerete (SZUM függvény, cellahivatkozások, formázás).


Szakmai önkéntesként vállaljátok
:

  • 2 órás felkészítő alkalom, ahol gyakorlati segítséget adunk a kapacitástervezéshez,
  • néhány személyes vagy online konzultáció során megismeritek a szervezet fő tevékenységeit és feladatait, és segítitek kialakítani egy a szervezetre szabott kapacitástervezési és nyomonkövetési folyamatot és eszközt (pl. Excel táblázat, Clockify),
  • motiváljátok a szervezeti tagokat a kialakított megoldás rendszeres használatára.

Jelentkezz az online felkészítő alkalmakra!

Kattints az ELŐREGISZTRÁCIÓHOZ! Ez még nem jelent számodra elkötelezettséget. Elég az online felkészítő alkalmak után végleges döntést hoznod, hogy mely témá(k)ban segítenél egy civil szervezetet.

A felkészítő alkalmak:

  • DOKUMENTUM-MENEDZSMENT (Google Drive):
    2025. február 10. 14:00-16:00
  • PÉNZÜGYI HELYZET ELŐREJELZÉSE (likviditástervezés):
    2025. február 13. 14:00-16:00
  • HATÉKONY MUNKAIDŐ-TERVEZÉS (kapacitástervezés): 2025. február 18. 14:00-16:00


Regisztrálj
akkor is, ha nem tudsz reszt venni a megadott időpontban! Elküldjük a felvételt.

Ajánlanád programunkat egy civil szervezetnek? A civil résztvevőknek szóló részletekről itt tájékozódhattok

Kérdésed van?

Vegyél részt 2025. január 31-i INFO alkalmunkon, ahol bármilyen kérdésedet felteheted nekünk és a tavalyi önkénteseknek. Az INFO alkalomra is az előregisztrációs linken tudsz jelentkezni.

Emellett bármilyen kérdés esetén keresd Dudás Adrien programmenedzsert az adrien.dudas@simpact.hu illetve a+36 36 329 5026 telefonszámon.

A program ezen köre a SEEDS+ program keretében az ERSTE Social Banking támogatásával, a SIMPACT szakmai közreműködésével valósul meg.