Cash Flow képzés

Cash Flow képzés a SEEDS 5 program keretében

Az Erste Social Banking és a SIMPACT 2 x 1 napos, gyakorlatias cash flow terv készítési képzést szervez nonprofit szervezetek és társadalmi vállalkozások számára az ERSTE Alapítvány támogatásával.

Ha érdekel a képzés, regisztrálj az űrlap kitöltésével, vagy olvass tovább.

Mi a Cash Flow?

Cash Flow egy szervezet pénzáramlását jelenti: a befolyó és kimenő pénz különbözetét.
Cash Flow terv megmutatja és előre jelzi, hogy mi történik szervezetünk pénztárcájában napról napra, hónapról hónapra és évről évre. Miben segít ez?

  • Kiolvashatjuk belőle, mikor és mekkora forrásra van szükségünk, és elkerülhetjük a fizetésképtelenséget is (hiszen gyakran előfordul, hogy egy tevékenység bevétele csak később érkezik be, mint amikor a kiadásaink felmerülnek – például utófinanszírozásos pályázatok és vállalkozási tevékenység esetében).

  • Tudjuk, hogy mikor keletkezik szabadon felhasználható pénzállomány, amit befektethetünk a működésünk továbbfejlesztésébe vagy a célcsoportunk segítésébe.

  • Kiszámolhatjuk egy-egy új tevékenység elindításának, a meglévő fejlesztésének vagy egy krízis helyzetnek a pénzügyi hatását (elsősorban a bevételeinkre, kiadásainkra, a fejlesztés megtérülése).

  • Segít lehetséges forgatókönyveket összehasonlítani és választani közülük (legyenek azok egymással versengő stratégiai célok, vonzó fejlesztési lehetőségek vagy éppen válságkezelési forgatókönyvek).

  • Eszközt ad a kezünkbe a kommunikációhoz – enélkül nem tudunk hitelhez, befektetéshez, egyes esetekben támogatáshoz sem jutni.

  • Csökken a stressz, mert elkerüljük a kellemetlen pénzügyi meglepetéseket, objektívebb és indokolhatóbb döntéseket tudunk hozni, át tudjuk beszélni a csapatunkkal a miérteket, és a működésünk is átláthatóbbá válik.

Az Erste Social Banking és a SIMPACT Cash Flow képzésén, melyet az ERSTE Alapítvány támogatásával valósítunk meg, a fentiek elérését segítő ismeretek átadásával segítjük a résztvevőket.

Kiknek szól a képzés?

Azoknak a szervezeteknek és társadalmi vállalkozásoknak, illetve munkatársaknak, amelyek / akik:

  • bizonytalanok abban, hogy bevételeik és kiadásaik tervezése pontos, megalapozott és külső partnerek számára is meggyőző;

  • még nem készítettek összetett, bevételeket és kiadásokat is tartalmazó, képletekkel ellátott pénzügyi vagy Cash Flow tervet;

  • még nem használtak forgatókönyveket, érzékenységvizsgálatot döntéshozatali, kockázatkezelési és forrásszerzési célra sem;

  • szeretnének kiegészítő forrásokat (pl. hitelt, befektetést) bevonni, de nem tudják, hogyan állítsák össze az ehhez szükséges Cash Flow tervet, és melyek egy finanszírozó fő értékelési szempontjai;

  • új tevékenységek indításában vagy a mostaniak továbbfejlesztésében gondolkodnak, de nem tudják, hogyan tervezzék meg ezek pénzügyi hatását.

A képzés első napján a bevételek és a kiadások tervezésének módszereit tekintjük át, ami inkább megalapozó ismeretet jelent. A képzés második napján a haladóbb témákkal foglalkozunk (komplex CF terv példák bemutatása, érzékenységvizsgálat és forgatókönyvelemzés, finanszírozói szempontok).

Hogyan zajlik a képzés?

  • Két egynapos, személyes workshop keretében, Budapesten;

  • sok, valós életből vett konkrét példával illusztrálva, elsősorban a nonprofit és a társadalmi vállalkozási szektorból;

  • jellemzően 6-8 szervezet részvételével;

  • részben interaktív módon, teret hagyva a résztvevők kérdéseinek;

  • igény esetén egyszeri másfél órás egyéni, online konzultációt biztosítva minden résztvevőnek a saját CF-tervére vonatkozó konkrét kérdéseivel kapcsolatban.

A képzés tervezett tematikája:

CASH FLOW KÉPZÉS 2023

Mennyibe kerül a képzés?

A képzést az ERSTE Alapítvány támogatja, így

A RÉSZTVEVŐKNEK CSUPÁN A RÉSZVÉTELI DÍJ KISEBB RÉSZÉT KELL FINANSZÍROZNI

a résztvevők által fizetendő díj:

44 000 Ft / fő / teljes (2 nap) képzés

  • mely tartalmazza a részvétel díját, a képzési napokon biztosított étkezést és ellátást, valamint hozzáférést azon workshop-ok kivetített anyagaihoz, hand-outjaihoz és Excel-sablonjaihoz, amelyeken a résztvevő jelen volt.

  • A jelentkezés a képzési szerződés aláírásával és a részvételi díj befizetésével válik véglegessé.

  • A részvételi díj az első alkalmat megelőzően legalább hét naptári nappal fizetendő;

  • a képzés előtt legalább hét naptári nappal történő lemondás esetén a teljes részvételi díjat visszautaljuk; a képzés megkezdését megelőző hét napban történő lemondás esetén a részvételi díj 50%-át utaljuk vissza; a képzés megkezdését követő lemondás vagy meg nem jelenés esetén a részvételi díj visszatérítésére nincs lehetőség.

Ha érdekel a képzés, a következő űrlapon tudsz jelentkezni: https://bit.ly/Cashflowkepzes2023

A SIMPACT-ről:

A SIMPACT közhasznú nonprofit szervezet, amely nonprofit szervezetek és támogatóik működését teszi eredményesebbé, többek között olyan képzésekkel, mint az ERSTE Social Banking Cash Flow képzése. A SIMPACT csapat közgazdászokból, piackutató és kommunikációs szakemberekből áll, akik vezetési és stratégiai tanácsadási tapasztalatukat professzionális környezetben szerezték (Ernst & Young, Deloitte, IFUA Horváth & Partners, K&H Bank, AC Nielsen, GE, Procter & Gamble stb.). A munkatársak 14 éve foglalkoznak nonprofit szervezetek fejlesztésével (képzések, egyéni tanácsadás, szakmai önkéntes programok), hatásméréssel és kutatással. Több száz nonprofit szervezet, társadalmi vállalkozás, cég, forrásosztó és állami szervezet működését tették hatékonyabbá 10 országban. A SIMPACT neves szakmai partnerekkel működik együtt, és széles körű networkkel rendelkezik nonprofit és forprofit területen, itthon és a nemzetközi színtéren.

http://simpact.hu/